Idag gick jag en liten, liten stund på stan med David, sedan mötte jag Maja och så var det det Singtime! Maja och jag skulle alltså ta oss från öster till Kulturskolan (observera Maja och JAG!) och det är definitivt ingen överdrift när jag säger att vi irrade omkring innanför murarna i en halv timme! innan Maja av en ren slump kände igen grindarna in till Kulturskolan..
Dagens fråga blir då följande: Är du förvånad??????????
Jag skulle lika gärna kunna stå på min egen bakgård och undra hur man kommer till huvuddörren.
Körrepet gick i alla fall bra. Det känns så säkert som det bara kan vara efter första genomgången. Ni kan ju kryssa in i kalendern att det är,
Unik konsert i Domkyrkan den 27 September!
Tonsättare ifrån hela världen kommer att få sina verk att klinga från olika körer runt om. Gotlands ungdomskör (en sammanställning utav ungdomskörer runt om på ön) kommer bland annat att medverka med ett stycke på gutamål.
.
Pssst! Till och med mina högst musikaliskt obegåvade vänner som inte har någon aning alls om hur mycket arbete det ligger bakom något sådan här har varit stumma!! efter liknande konserter!
Hjärtligt välkommen!
.
.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar