Kom precis hem från kalkstensbrottet där vi brukar bada. Blev ett kvällsdopp med yngsta bodern, 22 grader. Och så har man jobbat som vanligt.. suck! känns verkligen som om jag missar hela sommaren. jag åker till jobbet då de fortfarande ligger dagg i gräset och kommer hem då kvällsolen sjunger på sista refrengen. Ja vist, så är det ju för de flesta som jobbar men ush, jag tycker verkligen inte om att vara instängd i en butik hela dagen. Enda gången på dagen som jag ser solen och för ögonblicket kan njuta av värmen är när leveransen kommer och porten ut emot lasblisbryggan sakta, sakta öppnar sig. Haha, det är för hemskt!
Nu om kvällarna har jag varit ute och cyklat med en kompis jag sjungit mycket, mycket tillsammans med och hennes syster. Det är verkligen sådanna kvällar man kommer minnas i äldre dar kan jag tänka mig! Haha, nej men allvarligt. Det är en sådan idyll över det. Tänk dig när kvällsolen håller på att gå ner över ängarna, du cyklar på småvägarna med två helt underbara vänner, hör hur lammen bräker och hur hästarna galloperar på avstånd... Jag tror jag älskar det så mycket för att det ligger någon slags frihet i allt det där. ja.. så är det nog.
Imorn ska jag upp till Stenungsbageriet på deras personalfest och spela lite akustiskt. Ska bli riktigt trevligt, ser verkligen fram emot det!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar